Fiske på Munksjön

2007-10-31
image45

I dag åkte jag och Emil och fiskade på Munksjön. Först stannade vi till vid fiskeaffären och jag köpte mig några nya wobbler, bland annat en stor Westin wobbler.
 
image46 image47

Vi fiskade från min lilla röda båt. Den är smidig och lätt att ta med sig. Vi åkte runt hela sjön och fiskade. Tillslut lyckades jag få en liten gädda som inte va mycket större en wobblern. Det va svinkallt och det blåste endel så vi stannade inte så länge.

Det är ju inte den ultimata naturuplevelsen att åka till Munksjön och fiska, massa hus, bilar, skorstenar, bygg kranar med mera. Men det har ju fångats några fina gäddor där i år så vi tänkte att vi skulle åka och testa. Vi var där i våras en gång men då fick vi ingenting.

resultat: jag: 1 st liten gädda, Emil inget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback