Årets sista fiske från båten

2007-10-17
image41

I dag åkte jag ut och fiskade en sista gång för i år med min båt. I morgon ska jag ta upp båten för vintern. Jag började  med att åka åt Baskarps hållet och fiska. Jag  fick två små rödingar. Sen så när jag vevade upp för att åka till Tjuvanabben och fiska, så satt det ett nejonöga på kroken på en av apexarna.

image42

Den hade tänder som såg vassa ut, jag lirkade försiktigt av den från kroken och lät den simma tillbaka. Har för mig att endel nejonögon är fridlysta, annars så hade den nog blivit ett bra laxbete.

Vid Tjuvanabben fick jag ytterligare en liten röding. Det verkar vara gott om småröding i vättern nu.

I går tog jag av masten från båten och började göra i ordning den för vintern. I dag efter fisket fortsatte jag med att göra i ordning båten för vintern, städa ur den och så. En toarulle som jag ställt fram i båten i går visade sig vara gnagen på.  Sen hittade jag musskit på båtens tak. När jag städade ur ett skåp i båten så fick jag syn på en liten mus. Den sprang fort som fan och gömde sig någonstans i båten, gick inte att hitta, så nu blir det att skaffa fällor. Vill inte ha mina fina dynor uppgnagda eller elkablarna tggade på.

Resultat: 3 st rödingar, 1 st nejonöga





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback