Stora vågor på Vättern

2007-09-24
image21

I dag var jag ute en sväng på Vättern. När jag åkte ut så blåste det ostlig vind, så jag bestämde mig för att ta mig över och fiska på östra sidan för att få lä. Mellan Huskvarna och Fingalsgränserna tänkte jag fiska. När jag börjat närma mig den östra kanten så vänder vinden och det börjar blåsa sydlig vind. Det blåser rejält, vågorna blir jobbigt höga. Jag fiskar längst med ostgränsen från Huskvarnagränsen till Finghalsgränsen. Under hela fisket kör jag med motorn avstängd då båten gjorde 2 knopp av bara vinden, utan att jag har något typ av segel. På hemvägen fick jag köra en omväg mot jönköping, man vill ju inte ha vågorna direkt i sidan. Efter ett tag så lungnade det ner sig.

Väl i hamn så inhandlade jag några blänkeslängor av en proffsfiskare. De kommer locka till sig fisk från flera kilometers håll.

Jag ska försöka åka till Tibro någon dag och inhandla lite lod och annat från Olssons fiske. Nu har jag bara haft två lod jag kunnat fiska med. Ska även kolla efter spöparavaner och lite annat när jag åker dit.

Av moraliska själ  tog jag inte upp någon fisk i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback