Fender putsning

2008-04-16

image87


I dag har jag ej varit nere vid båten, varit halvkasst väder. Låter färgen torka lite till. Men i stället har jag suttit hemma kollat på hockey och putsat mina fendrar. Jag har också funderat på hur jag ska få bort barnspärren samt bygga in bluetooth i min autopilot.

Barnspärren = varje gång man kommer till en ny waypoint i en rutt måste man bekräfta kursändringen med att trycka på knapp på autopiloten (raymarine ST1000+).

Eftersom autopiloten får gps data från ekolodet så kan jag bygga in blåtand i autopiloten så man kan ansluta med datorn och få in gps data till datorn. Från datorn kan man sen mata ut autopilotsdata direkt till autopiloten. Allt via bluetooth.

 Använbart till sommaren när jag ska börja göra djupkartor.    ps. heja HV71


Kommentarer
Postat av: Magnus

Öhhh..... jamen det blir nog suveränt Peter! Hahaha... jag tappade bort mig vid autopilot ungefär. Riktigt kul att läsa lite om teknik och huruvida du löser det. Patentera skiten i så fall!

PS. Ikväll håller vi tummarna så in i ! Ds.

2008-04-18 @ 14:36:28
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback