Målat taket på båten

2008-04-15

image86


I dag har jag varit nere och målat taket på båten. Det som är vitt har fått ett lager ny fin färg. Det blir bara ett lager med färg på taket, det få räcka. Har hittat ett ställe på däcket på båten där lacken blivit dålig, samma ställe som det blev dåligt på förra året. Nu måste jag göra nått åt det, inte kul att slipa ner och lacka om varje år. Funderar på att lägga dit nån glasfiberväv och nått epoxylack, det måste va genomskinlingt så det inte synns också. Har även tagit med mig fendrarna hem för puttsning och uppsnyggning. Nu vill jag ha varmare väder så jag kan börja med lacken, men då måste det vara över +10c grader annars så kan lacken bli matt. Få se om det blir ett lager färg till på botten i morgon i alle fall.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det är en redigt finer båt det där ;) Kul att fixa iordning en ögonsten såhär på vårkanten

2008-04-16 @ 09:12:45
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback