Munksjö blodbad

2008-08-02



Jag och Emil begav oss på ett kvällspass i Munksjön. Jag körde främst efter abborre med mitt nya spö. Emil körde efter gädda. Vi försökte även se om det fanns någon nappvillig gös, men det gjorde det inte. Jag fick några fina abborrar. Emil fick en jättestor mostergädda som höll på att bita av hela hans arm.

Det va nog den största gädda han någonsin fått. När han skulle lossa kroken så bet gäddan tag i hans arm och försökte slita av den. Efter att gäddan fått friheten åter så var det nästan bara amputering kvar som gällde med hans sargade arm, men som tur va slapp han det då han hittade ett plåster i sin fiskelåda.




Kolla vilket monster, nästan lika lång som båten är bred. Lite över 3 tunga kilon kanske.

resultat: jag massa abborrar, Emil: gädda och nån abborre


Kommentarer
Postat av: Emil

nej det var inte min största gädda. så stor var den inte men du blev lite yr tror ja när du såg blodet

2008-08-06 @ 12:06:42
Postat av: Magnus

Hehe... Munksjön har allmänt kända gäddor som gett sig fan på att trasa sönder folks lemmar. Det var det som hände mig, när jag skulle ta upp en kompis gädda på 8,2.... Uscha... Hemska minnen

2008-08-07 @ 09:59:18
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback