Jul Lake

2008-12-23



Jag och Emil var nere och hälsade på lakarna så här till jul. Vi erbjöd dem några julklappar i form av färsk mört, det va uppskattat. Vädret var kallt, det va vindstilla och stjärnklart. Ett tunnt istäcke låg över delar av hamnen, och någon gång så kom det islflak flytande och lurade napplarmen som skrek att det va napp. Det va en fin kväll och laken va på hugget. Emil lyckades faktiskt lura några fler lakar än mig denna kväll. Han tog 5 lakar, jag tog bara 2. Men det är kul att se att de är på napparhumör, det få bli fler turer under jul ledigheten.

God Jul och Gott Nytt Lake År !!!


resultat: Emil 5 st, jag 2 st.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tjena Peter! Ser ut att gå bra det där.. Kör ni med levande mört eller bara färsk mört i bemärkelsen? Inget tingeltangel med lyspärlor med mera?? Inga större lakar ännu?

2008-12-29 @ 08:34:05
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Peter L

Vi tar med oss levande mört, men fiskar med bitar, en halv eller tredjedels mört, beroende på storlek. Vi har fått köpa mört denna sesången, vi har lagt i mörtfälla på samma ställe som vi fick massa mört förra året (som mest 380 mört i fällan en gång) men inte lyckats få en ända. Vi har inga pärlor eller sånt, bara tyngd och krok i lite olika utförande, fast eller glidande. Den laken jag fick den 21/11 va lite större jämfört med va vi brukar få, den va nog på kilot i alle fall.

2008-12-29 @ 10:38:51
URL: http://peterl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback