Bra lakefiske !

2008-01-10
image61

Jag och Emil besökte Domsand ytterligare en gång för att hälsa på lakarna. Denna gången fick vi träffa många vackra lakar. Vädret var lite blåsigt med inslag av regn. Vi hade inte varit på plats länge förrens den första laken högg på ett av mina spön. Det var en fin lake i halvkilosklassen. Sen högg på ett av Emils angeldon, det blev en lake till. Huggen kom och avslöste varandra. Det va många man missade men många lakar man fick upp också.

image63 image64

image65

Jag fick totalt 5 lakar detta fiskepass. 4 lakar högg på samma spö. Den femte fick jag ute på piren när jag kastat så långt ut jag kunde. Den störta laken jag fick låg på 0.74 kg. Skulle va kul att få en på över kilot i Domsand. Emil fick totalt 3 lakar, två på angel och ett på spö. Laken är en kostig fisk som hugger på samma spö hela tiden, även att vi hade spön vi slängt ut precis jämte.

resultat: Jag 5 st lakar, Emil 3 st lakar

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tjena. Jo, verkligen kul att hitta fler som "bloggar" om intressanta saker ;)
Bara smålake för oss med, men en topp på 1300 g. Inte fel.
Kanske är det lite tidigt ännu. Har fiskat mycket lake i Domsand förr när jag bodde i Habo. Kul att det fortfarande ger lite fisk!

2008-01-14 @ 09:55:10
URL: http://promisedland.blogg.se
Postat av: Pierre

Tjena. Ja kul med mer bloggs i detta superroliga intresse.
Hittade hit genom Promisedland.
Grattis till lakarna..

2008-01-17 @ 22:33:12
URL: http://Zalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback