Lake fest med en fin på 1,44 kg

2008-01-24

image70

Först vill jag gratta Emil och Therese som i går natt blev föräldrar till en liten flicka. Det firade jag och pappa Emil med ett riktigt lyckat lakepass i domsand. Laken va på fest humör och bjöd på ett fantastiskt fiske. Betena hade knappt slått i ytan förren den första laken landades och så höll det på. Det nappade friskt hela tiden, dock så var nappen väldigt försiktiga och napplarmen skvallrade inte om allt. Vädret var blandat, ena stunden va det nästan vindstilla, sen blåste det på, sen kom ett ösregn osv. Ena stunden såg man månen och stjärnorna, den andra bara gråa moln.

image71    image72

Beväpnade med tre spön var så kom lakarna upp på löpande band. Jag och Emil testade att flytta ett par spön en bit, sen när vi skulle kolla till dom fick Emil känning på fisk. Precis innan jag tagit tag om mitt spö ser jag min spöklinga böja sig som en banan, jag rycker till och blir förvånad av vilken kraft det rycker tillbaka med i andra änden. Det visade sig att jag och Emil fått på varsin lake samtidigt som hade simmat om varandra och trasslat in linerna. Då hör jag Emil skrika, "jag har två lakar". Spöna låg en bit ifrån varandra också så de måste simmat i hopp.

Det va inte bara småfisk som kom upp denna kvällen, jag fick även en fin lake på 1,44 kg. Kvällen avslutades med att  jag fick en på 1 kg. Laken på 1,44 kg är mitt presonbästa om man inte räknar med den jag fick på trolling förrförra sommaren. Då var ettkilosgränsen sprängd för lake denna vintern.

Det va ett toppenfiske denna kväll, jag fick totalt 12 lakar och Emil fick 8 lakar. Det är ju fullt godkännt.

resultat: jag 12 st lakar, Emil 8 st lakar

Kommentarer
Postat av: Magnus

Vi brukar köra med mörtfilé. Inte alltid färsk.. Så gott som. Ibland går inte all levande åt och man fryser in dom tills nästa gång. Ibland har vi använt oss av lake då vi krokat någon för djupt för att släppa tillbaks den. Fungerar faktiskt ruskigt bra det med.

Grattis till den finfina laken!!! Det var bara det som fattades för oss igår. En stor en, annars var det skoj fiske igår! Verkligen!!!

2008-01-25 @ 08:55:56
URL: http://promisedland.blogg.se
Postat av: Emil

hörde du mej skrika? Det enda ja hörde va dej skrika för full hals ja har en sssttttoooor och den drar som fan hela spöt böjer sig. hhahahahha det va riktigt roligt.

2008-01-26 @ 19:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback