Många lakar !

2008-01-18
image66

Ytterligare en gång begav jag och Emil oss ner till Domsand för att hälsa på våra kompisar lakarna. Det var så gott som vindstilla, lungnet före stormen. Vi va bara nere en stund då jag börjar jobba på fredagkvällen.

image69
image67


Det va inte många minuter mellan nappen. Det blev 10 lakar totalt, vi fick 5 lakar var. Så många har vi inte fått innan. De nappar väldigt försiktigt, verkar som om de tar betet, ställer sig och äter det på plats.

Jag testade lägga ut ett av mina tre spön ute vid piren. Det resulterade i en dublett, en lake plus en kräfta !!!

resultat: jag 5 st lakar, Emil 5 st lakar

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det var sannerligen inget dumt fiske ni hade den kvällen! Själva så hade vi ett bompass senast, men nu ska det bli lite kyligare igen! Hoppas det håller i sig så man kan komma ut på lite ismete med detta år...

SKitfiske på er!

2008-01-20 @ 11:44:44
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback