Hökensis

20080320

image79

Jag och Emil var och fiskade i Hökensås. Vi började med att åka runt och kolla isläget innan vi köpte fiskekort. Första sjön vi kollade var Björnsjön, där var det 1cm kärnis över hela sjön. Stora Öjasjön hade lite öppet vatten och några andra sjöar hade också lite öppet vatten. Vi började fiska i Stora Öjasjön, men det va väldigt grunt där det va öppet vatten.

image80

Vi åkte till Hästsjön där va det lite öppet vatten. Hästsjön är en hyrsjö men nu i påsk fick man fiska i dom sjöarna också. Jag satte ett drag i isen och när jag ryckte till så gick mitt ul-spö av, det va ett gammalt och slitet spö och kylan gjorde nog inte saken bättre. Emil hade ett extraspö jag fick låna. Jag fick på en regnbåge på en spinnare men när jag kämpat in den mot land så simmade den snabbt in under ett isflak som skar av linan. Jag hade på flera fiskar som jag tappade också. Jag började flugfiska i stället. Jag fick en fin regnbåge på en montana. Det va lite jobbigt att flugfiska, det blev is i spöringarna hela tiden som man var tvungen att ta bort.

image81

Emil fiskade bland annat med med kastkula och räka. Räka värkade bågarna gilla. Han fick många på det.

resultat: jag: 1st regnbåge, Emil: 6st regnbåge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback