Båten är i sjön, nu kan fisket börja

2008-05-05

image89

I dag var det den stora dagen när båten kom i vattnet. Sen senaste inlägget så har jag gjort en del saker, har bytt olja och oljefilter i motorn, samt smörjt upp allt mekaniskt där. Motorn startade på första försöket som vanligt. Liksom tidigare år så läckte båten knappt något. I en annan mycket fin träbåt som blivit ilaggd innan min båt så fick länspumpen inte mycke vila, det forsade ur vatten ur den. Den båten hade nog tändkulemotor, ett himmla fint ljud om den motorn.

I morgon ska jag nog ta mig en liten tur med båten, är ju jättenyfiken på hur ekolodet kommer funka med den nya givarplaceringen. Kanske till och med blir att jag tar med mig ett par spö och några feta wobblers, det är nog inte omöjligt att kunna lura någon vättergädda. Ädelfisket få vänta lite, tills jag fått i ordning på masten, loden och den utrustningen.

Har varit lite tråkigt att läsa om alla som fått så många fina gäddor medans man själv ängnat sin lediga tid till att slipa, måla och lacka. Men nu så kan det nog komma upp lite fiskbilder på denna sidan snart också..

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hurra!!! Äntligen får du fiska igen! Har du tagit feta vättergäddor här nere i södra delen av sjön alltså? Spännande!

2008-05-06 @ 08:16:52
URL: http://promisedland.blogg.se
Postat av: Peter L

Nej jag har inte fått någon södergädda ännu, men det va en som fick 4 gäddor i nät på förmiddagen, de vägde runt 20kg tillsammans, så det finns ju gädda där. Har bara fått gädda i norra vättern med båten..

2008-05-06 @ 20:10:12
URL: http://peterl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback