Många rödingar

2008-11-08



I dag var jag nere i Domsand och tittade på röding. Jag såg flera styckna, jag tog massa kort och filmade. På bilden är en röding med ett märke sittande vid ryggfenan, jag va riktigt nära den men tyvärr så kunde jag inte se om det stog något nummer på märket.


Det va kul att se rödingarna, det va en stor röding som vaktade en hona, när det kom andra hanar i närheten blev han ilsk och jagade bort dem. Jag såg över tio rödingar och en av dem va riktigt fin, säkert över 4 kg.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Rödingarna är för jädra granna... En föraning om julen på nåt sätt med de röda och vita färgerna ;)

Var nere i Huskvarna och kikade förra helgen. Såg ett par fina, men hade ingen kamera med mig denna gången.

2008-11-09 @ 10:36:22
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback