EzOSD

2009-06-30



Jag har köpt en OSD till mitt flygplan. OSD är en mojäng som visar massa nyttig information över bilden, så som höjd hastighet, batteri, åt vilket håll man står på marken osv. Har inte kunnat testa den i luften ännu då jag varit dunder förkyld.




Det som är lite roligt med just denna osd modell är att den har inbyggd telemetri, den använder audiokanalen och sänder ner gps data till marken. Det finns trackingantenn system till den !!! Man kan även se vart man är i google earth. Man kan spela upp videor där man flyger och visa i google earth vart man flugit.





Här är ett exempel på hur telemetrin låter..



..och eftersom jag inte klarar av att INTE veta hur något funkar så har jag börjat lista ut hur telemetri datan är uppbyggd i ljudsignalen. Här är en större bild.

Hoppas min näsa och ögon slutar rinna snart så jag kan provflyga...

Kommentarer
Postat av: anna

äskling va sjuk du lät i slutet.. det är inte lätt för en man att få en förkylning ;-)

2009-07-01 @ 18:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback