Fiske med segelbåten

2009-06-14



Jag och Emil åkte ut och fiskade med min segelbåt för första gången. Vi skulle åkt ut klockan åtta men vi var inte ute förränns klockan halv tolv på grund av att min nya motor vägrade starta. Efter massa skruvande och felsökning hittade jag felet, det va bränslekranen som inte släppte igenom någon bensin. Jag skruvade isär den och fann att en packning hamnat fel i den och blockerade flödet.  Man blir lite irriterad när nya dyra grejer inte funkar.

Väl ute så fiskade vi med att dra några wobbler efter båten, inga djupriggar eller paravaner eller något sånt. Emil fick på en fisk som givetvis simmade runt alla andra linor och ställde till med ett mäktigt trassel. Han lyckades dock få upp fisken som visade sig vara en fin returöring. Han hade även på en större fisk senare som lyckades komma undan.

Nu är jag snart klar med träbåten, har målat slipat och lackat och gjort den fin för försäljning, så snart kan jag börja göra i ordning segelbåten för fiske. Så är det någon som är intresserad av en fin träbåt så hör av er...pris 25.000kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback