Nytt FPV flygplan, Swift II

2009-10-11



Jag har precis byggt klart mitt nya FPV flygplan. En Ms Composit Swift II. Jag har byggt in allt i vingen för bästa luftflöde och arodynamik. CG:n har jag tänkt på hela tiden och planet är bra balanserat (hoppas den är det i luften också). Kameran har jag gjort infällningsbar så man kan fälla in den i fall man tänker krasha ;-).

Motorn är en Turnigy C2826-1900 och på den har jag satt en 6x4 propeller, då drar det 15 Amp med full gas. Har massa olika propellrar men testar med denna först. Battriet är ett 3s 1250mAh rino pack.. Kameran är en kx171 från rangevideo sändaren är också från rangevideo.  Planet väger 0,48 kg..

Få se om det blir en maiden i dag..



Här är en bild på allt..

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jaha, och när ska du bygga en ubåt så vi ser vad som finns i Munksjöns djup? Jag är sugen på att veta det.. Kan nog tänka mig att hosta upp ett par floss för att hjälpa till ;) Blir det nåt lakefiske i år Peter?

2009-10-13 @ 08:33:37
URL: http://promisedland.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Peter

Jag har funderat på att skaffa en sån där släpkamera att dra efter båten. Har ju både videoglasögon och inspelningsdosa... Lake blir det nog snart nu, tänkte testa åka ut en bit med båten och ankra upp och prova...vet ett ställe där det togs många lakar det året det va is på Vättern...

2009-10-13 @ 09:33:41
URL: http://peterl.blogg.se/
Postat av: Magnus

Gör det! Båtpimpel efter lake borde man helt enkelt testa mycket mer! Skitfiske!

2009-10-13 @ 16:34:36
URL: http://promisedland.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback