Funjet 139,5 km/h

2009-09-12



I går när jag var och flög min funjet så hoppade marken upp och bet av nosen på det. Det va när jag gjorde en lågsniffning nära marken, det är ju lite kulligt där jag flyger och vinden brukar vara lite turbulent vid marknivå, med easy staren så märker man det att planet kränger och studsar lite upp och ner och det är bara att styra sig ur turbulensen. Att komma en funjet precis ovanför marken i en sväng i ca 70 km/h är dock inte lika lyckat. Planets ena vinge greppade tag i marken och det såg riktigt våldsamt ut. På väg till planet trodde jag att det va riktigt illa, men som tur var hade det höga gräset lindrat i krashen och det va bara nosen och ena vingspetsen som va av. Det va lite letande, delarna låg utspridda.

Med lite ca och kokande vatten så blev planet som nytt igen.

 

Så i dag var jag och flög igen, fast med min gpslogger i planet. Jag var nyfiken på hur snabbt det gick. Tophastigheten visade sig vara 139,5 km/h vilket inte är speciellt snabbt för en funjet, på internet kan man hitta de som går närmare 300 km/h.

Fast jag är ganska nöjd med min som den är nu, måste träna upp reflexerna och öva på flygningen innan jag byter till den stora motorn.. och inte slarva vid marken...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback