Test video-länk

2009-04-13

Jag och Daniel testade videolänken.


1700 meter från varandra stog vi. Nästan fri sikt, lite små träd i vägen bara.
Vi testade inte längre sträckor denna dag.



Satt i bilen med en laptop och spelade in, samtidigt som jag försökte rikta antennen rätt.


Motagare, sändare, kamera och underst patchantennen.


Kameran är häftig, den ser jättebra i mörker. För att kunna det så har den inget ir-filter, som alla vanliga kameror har. Så saker som vi tycker ser ut att vara vissa färger kan se helt annorlunda ut i kameran.


Digitalboxen har en svart framsida, med kameran blir den helt genomskinlig.


Min skjorta och mina byxor har samma svarta färg, men i kameran visar det sig att de inte har det, byxorna blir gröna. 


En vanlig bild från kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback