Provisorisk segelbåt

2007-09-21
image19


Jag var ute en sväng och fiskade i dag, det blåste lite så jag kom på idén att jag ville ha en segelbåt. Så jag tog kapellet och satte det i masten som segel. Sen stängde jag av motorn. Det gick jättebra, vinden drev fram båten i 1,5 - 3 knopp när jag hade fiskegrejerna i. När jag tog upp fiskegrejerna kom jag upp i 4 knopp. Nästa år blir det till att bygga ett riktigt segel på båten, det behöver inte va så stort. Att kunna komma upp i 4 knopp tycker jag är ganska bra, maxfart med motorn ligger på 6 knopp.

image20

Det blåste sydvästlig vind så det va inga stora vågor. Det blåste kanske 7 m/s.

Av religösa själ tog jag inte upp någon fisk i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback