Fisketävling, liten röding

2008-07-03



Kvällsfisketävling resulterade i en liten retur röding. Det va en del vågor så jag körde inte med spröten. Höll på med träslöjd medans jag var ute. Har bytt en planka i golvet på båten, det blev jättebra. Jag har länge stört mig på att en skiva av golvet glappar lite när man går på den, så jag bytte ut träreglen som under skivan som den vilar på till en som är lite bredare och bättre skick. Har även börjat slipa båten invändigt i ruffen för att snygga upp det.

resultat: 1 st röding

Kommentarer
Postat av: Emil

Du missade årets sämsta sutar fiske. Vi såg flera sutare men inte ett enda napp. Myggen var inte matglada de heller trotts att det var totalt vindstilla så fanns det inga, inte ens knott.

Testade den nya mört fällan men inte en enda mört kom in så ja ska nog vara rädd om den hemma gorda så vi kan få lite mört i vinter om det blir is. Testar nog en vinter till men förra vintern var det inte värt allt slit att hålla mört, bättre att köpa.

2008-07-12 @ 00:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback