Gammalt dammfäste i Risbrodammen ?

2009-07-12



I dag var jag, Emil och Sebbe och fiskade i Risbrodammen. Jag hade med mig mitt ekolod och spelade in lite hur botten i risbro ser ut. På vissa ställen finns det fullt med stubbar på botten, det sticker även upp massa trädstammar på cirka en halvmeter till en meter höga. Som om de kapade träden en bit upp på stammen när de tog ner dem vid dammbygget. Nått som var intressant som jag hitta var att det ligger något på botten som ser ut att vara ett gammalt dammfäste. Det ligger en bit ut i dammen från där nuvarande dammfästet är (vid rastplatsen alltså). Se bild. Skulle vara kul om någon vet hur det har sett ut innan eller kanske till och med har en gammalt foto på det.

Emil och Sebbe fick några små gäddor och några abborrar, jag fiskade inte själv utan hade hand om motorn och pillade på ekolodet.

Nått kul som vi gjorde var att vi bogserade bort den stora flytön som satt sig framför tunneln till den första dammen. Så att vi kunde åka igenom tunneln från mittendammen till den första dammen. Så nu går det åka båt mellan första och andra dammen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback