Styvare Easy Star med kolfiber



Jag har gjort mitt Easy Star styvare med hjälp av kolfiber. När man flyger planet så är vingarna ganska fladdriga, speciellt vid lite högre hastighet och loopingar och sånt. Jag har också läst massa på internet att planet flyger mycket bättre om det blir styvare. Det blir stadigare och flyger lugnare. Jag handlade lite kolfiber på rcflight.se.


I vingarna valde jag att ha 5 mm kolfiberrör, då de passar inutill röret som följer med Easy Staren.



Kolfiberröret satte jag i en borrmaskin och borrade in i vingen, samtidigt som jag hade en tyngd liggande på vingen.



Sen kapade jag kolfiberröret i rätt längd och stoppade in det i vingen.



Där bak skar jag ut en skåra med ett knivblad och stoppade in en liten kolfiberstav och limmade i hop. Jag limmade även dit en liten kolfiberstav längst ut på höjdrodret.



Fick även lite roliga saker på posten som jag beställt. Två gyron som jag tänker testa i planet. En ska jag testa på höjdrodret och ev testa en på sidorodret. Kanske blir att jag gör skevroder och sätter ett där sen i framtiden. Har även köpt ett litet lipo alarm, som tjuter när batteriet börja ta slut, få se hur det funkar också..

Har även beställt en del saker från the USA som jag väntar på, ska bli spännande !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback