Testflygning med planet

2009-03-27


(kolla landningen)

I dag provflög jag flygplanet efter att ha modiferat det med kolfibern. Det flög vältigt bra och jag är mycket nöjd med ändringarna jag gjort. Jag testade även med ett gyro i planet, men det ville inte funka som det skulle. Det drog bara servot åt ena hållet, vet inte om det gått sönder eller om det va för att det va så kallt. Vet inte hur det är uppbyggt om det är sånt med värmeelement i mitten och temp sensorer runt om, då kan man ju tänka sig att det hade med kylan att göra. Va ju inte det dyraste servot på marknaden heller.



Min bror var också med och han flyg med sin cessna. Väldigt nära krasha.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Grymt fin landning Peter! =) Erkänn att du kände dig lite som Clintan där när du gick tillbaka mot filmarn ;)

2009-03-31 @ 08:41:54
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback