FPV flyg på kvällen

2009-05-14



Va ute och flyg lite FPV igen. Det va nästan helt vindstilla. Jag använder min macbook att spela in videon med och eftersom det va kväll och solen redan gått ner så kunde jag kolla direkt på dataskärmen när jag flög.



Att kvaliten på filmerna inte blir så bra beror på att jag använder en inspelningsmojäng som heter "EasyCap" och som bara har drivrutiner till windows. Så på mac:en får jag köra windows i en virtualmachine och sen spela in. Jag spelar också in till mjpeg, vilket inte ger så bra bild, fast tar lite cpu kraft. Sen så gör jag om videon igen till mp4 innan jag laddar upp till youtube (annars blir filerna för stora) och då går kvaliten ner lite till. I framtiden ska jag skaffa någon form av inspelningsaparat så jag slipper släpa med datan, Sandisk v-mate verkar lovande, den spelar in direkt till mp4 på ett minneskort.


Kommentarer
Postat av: Daniel Olsson

Fungerar den bra?!? Jag har just köpt en som jag ska testa med win7 280 spänn på IT-Sajten va billigt... Och ojs... Den hade viss redan levererats... ;)

2009-06-24 @ 14:19:45
URL: http://videopilot.blogspot.com
Postat av: Peter

Jo den funkar bra, anledningen att det blir så dålig bild för mig är att jag kör windows i wmvare på en mac.. Men kör man direkt i win så blir det fin fint...

2009-06-24 @ 22:23:42
URL: http://peterl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback