FPV "Swift II" bygge

2009-10-05



Nu har jag fått massa saker på posten till min swift 2 som jag köpte i stockholm. Från RangeVideo en kx171 kamera och en video tx. Från hobbycity, motor, Turnergy C2826-1900, esc, 1250mAh lipo (har även 800mAh på väg i fall det skulle kännas för tungt). Massa propellrar i olika storlekar. En tachometer (prop varvräknare). Servo m.m...

Så nu hade jag tänkt bygga mig en FPV vinge, jag funderar på att bygga in kameran i vingen och ha den så att den fälls ut och sen vid landning fälls in. Förmodligen kommer jag bara köra tilt på den (så man kan se rakt ner), ingen pannorering blir det till att börja med i alle fall.

Nu ska jag börja med att kolla hur jag ska ha alla delar för att få bra CG..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback