Lyckat lakefiske

2007-12-28
image51

Jag och Emil utmande blåsten, regnet och begav oss ner till domsand för att gå ytterligare en match mot vätterns lakar. Denna gången lyckades vi lura två av de sluga lakarna. Det började med att Emil hade ett hugg som han tappade. Kort därefter högg det på min mört. Det visade sig vara en fin liten lake som utan problem kunde landas. Sen efter en stund hade hade jag på en riktigt pytte liten lake, som släppte halvägs upp i luften, trodde det va mörten som lossnade först men sen såg jag att det va en liten lake, mörten satt kvar på kroken, den var knappt rädd.
Sen fick Emil ett napp och det var förmodligen laken jag tappade som han fick upp.

image52

Den lilla laken hade svalt hela mörten, bara stjärtfenan stack ut ur munnen på den. De är riktigt glupska.

Efter ytterligare en tids fiske upptäckte vi att min lina gick in under bryggan och inte ut där jag kastat den. Kroken hade satt sig i nått och jag lyckades inte få loss den. Det måste varit en lake som lyckats lura våra skarpa ögon och hägteknologiska napplarm.

resultat: jag 1 st lake, Emil 1 st lake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback