Fiske på Vättern med flygfoto på min båt

2007-10-02

I dag var jag ute en liten sväng och fiskade på Vättern. Det va först på eftermiddagen jag åkte ut, då jag sovit bort halva dagen pga att det inte blivit nån sömn på natten eftersom jag varit hamnvakt.


image24Jag har köpt massa nya fiskegrejer som jag testade i dag. När jag och Anna va utflykt med farmor och mormor så passade jag på att stanna till vid Olssons fiske i Tibro och köpte några lod, två spön, massa apex m.m. Sen köpte jag även två spöparavaner av Magnus från Team Bankeryd.

Jag testade ena paravanen när jag va ute och den funkade alldeles utmärk. Jag har inga spöhållare installerade för de två nya spöna ännu. Tänkte göra spöhållare av rör, men sen kom jag på att jag har någon form av plast spöhållare liggande som följde med båten, få kolla upp det till nästa fisketur.


image25 image26
När jag va ute och fiskade kom Emil och Therese och flög förbi i ett litet flygplan.

image29
Här är jag sedd från flygplanet..

image30
Här är dom, sedda från båten.

image23
En fin fast väldigt liten röding.

Innan jag åkte hem fick jag upp en liten röding som jag tog en bild på och släppte tillbaka.
Den högg på ena spöet till djupriggen, på en liten röd-orage-gul apex.

Resultat: 1 st liten röding



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback