Två små rödingar

2007-10-15
image39  image40

I dag gick jag upp kl 05.00 och åkte ut och fiskade på Vättern. Det var mörkt och blåsigt när jag åkte ut. Jag åkte till Gränna, från Gränna  fiskade jag söderut längst med västra gränsen och utanför finghals gränsen. Jag fick en röding, som var några cm under minimåttet, som fick gå tillbaka. Efter att ha fiskat på den sidan några timmar åkte jag till Tjuvanabben och testade lite där. Fick en röding till, men inte heller den höll måttet, men det är ju kul när det nappar.

 image38

Sen hörde jag slirbromsen på ena spöet med en av paravanerna ljuda. Det va en mås som gång på gång anföll min ena spöparavan. Jag veva in och jag gapa och skrek på den, tillslut lyckades jag skrämma bort den. Det blev några bitmärken i min stackars paravan, men det va inte så farligt.

Resultat: 2st rödingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback