Blogg skapad

2007-09-10

Här kommer man se mycket teknik, data, fiske osv..

Lite saker jag sysslar med nu:

Gör dynor till min båt. 2 klara, 3 kvar.
Gör dynorna av träskivor, 4 lager liggunderlag och konstläder över det.

Försöker knäcka formatet i de binära .son filerna som mitt Ekolod Humminbird 797c2 kan spela in i. Det går bra, kan redan omvandla datan till bilder, läsa in gps kordinater, tid, frekvens osv. Har fått massa andra intresserade som nu också jobbar med det, se http://www.xumba.scholleco.com/viewtopic.php?p=375

Har skrivit lite program som kan visa loggfilerna på datorn, här är en bild från ett program jag gjort. Det är precis utanför domsand i vättern, jag såg att det va fullt med abborrar i vattnet och sen såg jag abborarna på lodet också när jag åkte över dom.

image1
Här är en bild på lite abborrar.

Få se hur ofta det blir att jag skriver här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback