Drivsystem installerat

2007-09-20
image17


image18

I dag har jag installerat drivsystemet i mitt båtproject. Först tänkte jag låta drivaxeln gå ut på undersidan av båten, men då hade det blivit en för stor vinkel mellan rodret och axeln för att leden skulle må bra. Jag bestämde mig för att låta axeln gå ut på baksidan i stället. För att leden skulle få plats så bockade till en plåtbit och satte rodret på. Motorfästet gjorde jag av två plåtbitar som jag bockade till och borrade hål i.

Nästa steg blir att limma fast allt och täta. Sen ska jag skaffa ett servo för styrningen. Jag har några idér jag sitter och ritar på om hur jag ska få länken till servot tätt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kommer du ihåg va du sa när jag började blogga ;-) skratta bäst som skrattar sist <3 Älskar dig också.. många kramar din underbart snälla och söta sambo

2007-09-21 @ 21:25:49
URL: http://www.nogg.se/annis83

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback