Båtsemester

20080727-30



Jag och Anna har varit på båtsemester. Det var jättefint väder nästan hela tiden och varmt var det också.

Dag 1: Vi började resan med att lämnda hemma hamnen Domsand och åkte till Gränna. I Gränna gick vi och kollade på allsången i hamnen. Efter allsången så åt vi lite mat sedan begav vi oss mot Hästholmen. Vi kom fram sent på natten och gick och la oss.

Dag 2: På morgonen åt vi räkmackor på caféet sen så plockade jag fram mitt nya ul-spö (med 800 kr rullen) och testade efter abborre. Det va skoj, jag fick massa abborrar, de flesta släppte jag tillbaka men några gav jag till den lokala minkfamiljen som höll till bland stenara i piren.

   

Efter att ha badat så begav vi oss norr ut och åkte längst med Omberg, jag passade på att fiska på vägen. Det var bra fiske, jag fick en lax på 68 cm och tre returrödingar.






Efter att ha passerat omberg begav vi oss in mot Motala, på väg in så kom det ett rejält åskoväder. Man vill ju inte vara ute på öppet vatten när det åskar, men då båten inte är så snabb så tog det en stund innan vi nådde närmsta hamn. Men som tur var fick vi inga blixtar på oss. Vi gick in till stan och handla kvällsmat sen gick vi och la oss.

Dag 3: Nästa dag var det fint väder igen, vi tog och körde tvärs över Vättern till Djänkesundet, där vi badade. Efter badet åkte vi norrut upp till hamnen i Olshammar, där grillade vi korv och jag passade på att dra några abborrar.

Dag 4: Vi vaknade gaska tidigt och begav oss söderut, på eftermiddagen var vi framme i Hjo där vi åt god mat på en fin resturang. Efter att ha varit i Hjo så begav vi oss hemmåt, vi kom hem på natten.

Här är några bilder från resan:


Anna tittar ut.

Allsång i Gränna.


Åska över Motala.


Mycket bad blev det. Varmt, 20 grader i vattnet.


Så här åkte vi.

fiske resultat: 1 st Lax, 3 st röding, massa abborre


Kommentarer
Postat av: Emil

ja vädret hade ni tur med för nu är det inte riktigt lika bra

2008-08-05 @ 20:10:17
Postat av: anna

om man tittar på kartan så är det en bit vi har åkt.. :) underbar semester resa.. älskar dig min prins. Pussar din prinsessa

2008-08-05 @ 23:26:56
URL: http://www.nogg.se/annis83

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback