Massivt lakefiske i snö

2008-01-05
image58

Mellan mina arbetspass så begav jag och Emil oss ner till Domsand. Jag hade med mig 6 spön denna gången, Emil hade 3 spön plus några angeldon. Vi testade en del av hamnen vi inte testat innan. Det började vräka ner snö och allt blev vitt. Efter en stund fick Emil en lake på ett angeldon. Det hade löst ut utan att det small något om det.
 
image59   image60

Nuförtiden finns ju inte knallkork längre, utan det som finns är små frigolitbitar med knappt någon smällkraft, och de fastnar inte i hållaren speciellt bra heller. De är urkass !!!

Vi satt länge utan ett riktigt napp. Emil hade hört en av rullarna knarra på mina spön men jag kollade alla och det va inget. När vi sen skulle gå hem så satt det en liten minilake på ett av mina spön.


resultat: jag 1 st, Emil 1 st



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback