Gäddfiske och Sutarfiske

2008-06-19



Jag och Emil va och fiskade. Vi började fisketuren med att mäska upp en fiskeplats för kvällens sutarfiske, sen blev det gäddfiske. Vi drog våra drag efter båten. Jag fick tre gäddor och Emil fick en gädda. Alla var av typ mini. Framåt kvällen åkte vi till mäskplatsen och la i våra meten. Emil fick en sutare direkt, och sen en till och sen en till. Jag hade på sutare men lyckades inte få upp någon i dag. Sen började det ösregna och då försvann sutarna. Det slutade nappa.



Vi blev ganska blöta. Dock så gjorde regnet att det inte var riktigt lika mycket knott som det har varit innan där. Vi hade även ett försvar bestående av myggspray och myggrökelse för att hålla fanskapen borta.

resultat: Jag 3 gäddor, Emil 1 gädda och 3 sutare



Kommentarer
Postat av: Syster Dyster

Har Emil ätit sutarslem eller varför denna sensuella blick?

2008-06-24 @ 19:22:45
Postat av: Emil

Det undrar jag me. Var det verligen myggrökelsen Peter? hehehhe

2008-06-28 @ 19:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback