En liten gädda i Munksjön

2008-03-03

image78

Jag och Emil va ute en sväng på Munksjön i min lilla röda båt. Det va fint väder och vissa stunder var det vindstilla och vattnet spegelblankt. Vi testade massa olika drag och fiskade på olika djup. Vi fiskade i mitten av sjön och vi åkte längst med kanterna. Det va när vi åkte förbi en vass som jag fick en liten gädda. Den var grunt där jag fick den och den högg på en bomber wobler. Det va det ända vi fick i dag, vi hade några fler hugg men inget som fastnade. När solen började gå ner blev det väldigt kallt, speciellt om fötterna. Jag tycker att det är ledsamt att det inte blev någon is i år, men i dag känndes det som om våren har smygstartat.

resultat: jag 1st liten gädda, Emil inget


Kommentarer
Postat av: Magnus

Det har varit rätt segt i Munksjön ett tag, men förhoppningsvis vänder det snart. Tror att det kalla vädret som dök över oss nu hjälper gäddan att inte gå till lek ännu, vilket är bra, då ynglena klarar sig bättre sen när värmen kommer...

2008-03-05 @ 08:53:42
Postat av: Magnus

Det går bra att bära över båten i nederkant av utfyllnaden vid TV4 huset ni vet. Ta upp båten och landsätt den på motsatt sida vägen så kommer ni in i Rocksjön efter ett tag. Se upp för bilarna bara, annars ska det vara lugnt den vägen... Inga underjordiska rör eller liknande.

2008-03-10 @ 13:39:31
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback