Första fisketuren med båten

2008-05-06

image90

Då var det dags för årets första fisketur med båten. Jag började med att testa fisket efter gädda med några stora wobbler. Men några gäddor blev det inte. Efter att ha kört en sväng efter gädda så tog jag fram mina djuplod och testade lite. Jag hade bara två lod på båten då jag inte har monterat masten med spröten ännu (i vilka de andra två loden ska hänga i från). Årets första vätterfisk blev en liten röding som inte riktigt höll måttet, den fick gå tillbaka. Jag testade mitt ekolod och det funkade utmärkt, kunde köra fullgas utan att det tappade botten, det gick inte innan när givaren satt avanför propellern. Det va riktig sommarvärme, solen sken och nästan helt vindstilla.

resultat: 1 st röding

Kommentarer
Postat av: Magnus

Härligt att åtnjuta premiären med en röding!

2008-05-07 @ 09:54:17
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback