Två stora rödingar och en öring

2008-05-16

image94


I dag hann jag inte få i all utrustning i vattnet förrens första nappet kom. Jag hade bara lagt i de bakre loden och vevat ner en liten bit eftersom jag höll på med övrig utrustning. När jag höll på med de främre loden på spröten så hörde jag ett vilt ljud om rullen på ena av de bakre spöet. Jag gjorde mothugg och sen satt den där, vilken kämpe. Det va en fin röding på 63cm och med en vikt på runt 2,5 kg.

image95

Efter en stund så fick jag även en grann öring som fick gå tillbaka. Sen så kom det ett hugg till, denna gången va det en röding som va lite större än den första. Den låg på 66cm och vägde 2,7 kg. Frammåt eftermiddagen åkte jag in och hämtade upp Emil som ville hänga med ut en sväng. Fast då hade det börjat blåsa och regna. Det blev inga fler fiskar denna dag. Men det har ju varit en lyckad dag.

resultat: 2st rödingar, 1 st öring


Kommentarer
Postat av: Magnus

Vad fisk du drar! Ser riktigt kul ut. En sak som slagit mig är att de flesta rödingar ser oroväckande smala ut, men det kanske är normalt för årstiden? Eller blir de helt enkelt inte lika knubbiga som laxen?

2008-05-19 @ 11:37:04
URL: http://promisedland.blogg.se
Postat av: Peter L

De jag har fått har inte varit så speciellt feta men det finns feta rödingar, det kan man se på en del av fisketävlingarna. Man får mycket smårödingar nu, det har man tydligen inte fått för några år sedan. Det visar ju att fisken förökar sig.

2008-05-23 @ 13:36:31
URL: http://peterl.blogg.se
Postat av: Magnus

Okej... ja, det låter ju däremot bättre! Keep it up!

2008-05-26 @ 11:00:21
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback