Lake!

2008-11-21


Jag och Emil va och fiskade lake. Det va kallt, blåsigt och lite snö som kom från sidan. Emil hade skaffat en tunna vi eldade i, det går ju år mindre ved då.



Det va svårt att få det att brinna i tunnan och den värmde inte speciellt bra, det få nog bli att modifera den lite. Blir nog bättre om man kapar av den så den blir lite lägre och gör lite fler lufthål i den.

Tillslut fick jag i alle fall en ganska fin lake, lite större än de vi brukar få. Det va skoj, då har man inte stått och frusit i onödan.


Månfas: vet inte, såg ingen måne i alle fall
Väder: blåsigt, kallt, lite snö
Temperatur: -5 grader
Vind: 4 m/s sydöst (enligt smhi)


resultat: jag 1 st lake, Emil 0 st

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tjena... Det var ju en hyfsad lake det där. Själva var vi ute en väldigt kort stund igår, med endast 1 napp på 1 timma... Polarn var en kärring så vi fick åka hem med honom ;)

2008-11-24 @ 11:20:56
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Christian(tintin) Johansson

Jag var ingen kärring!

Okej jag var en liten kärring då, men det kändes verkligen ruskigt kallt och jag glömde ta på mig en tjockare tröja.



Snygg fångst där Peter.

Vi får försöka hitta nåt hett ställe där vi alla kan vara och dra ihop ett litet fiskegäng för en helkväll.



Kanske nya stället Magnus hittat har plats för fler än 3?

2008-11-27 @ 13:49:40
Postat av: Peter

Skulle va skoj, i så fall skulle vi ju kunna lära er fiska lake ;-)



2008-11-27 @ 15:04:09
URL: http://peterl.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag har tagit en liten paus då det visade sig inte ha kommit igång riktigt ännu med lakastollarna...

Får bli ett nytt test igen när minusgraderna är åter.

Vad bra! Lär oss fiska lake! Det vore klart bra att veta hur man gör!

2008-12-03 @ 11:47:48
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: SyDy

Glöm inte önska naturen god jul!

2008-12-23 @ 11:41:53
URL: http://bankeryd.snf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback