Första flygningen med EzOSD

2009-07-03



I dag lyckades jag få in en flygning när det va en stunds uppehåll på allt åskande. Det var första gången jag kunde testa min nya osd i verkligheten. Villken skillnad det va att flyga med osd !!! Man behövde inte längre vara orolig över hur långt borta man är eller vart man är, hur hittar man hem om man flyger vilse (flälten kan se lika dana ut ovanifrån).

Det var dock så innotahelvite mycket knott och mygg så jag orkade bara med en kort flygtur. Fyfan vad jag hatar myggor och knott, de jävlarna verkar ju tycka det är jättekul att krypa in i ögona på en när man har videoglasögon på sig.

När jag kom hem så gjorde jag om mp4 filen från min pinnacle video transfer till mpeg2 eftersom ImmersionRC viewer programmet tyvärr inte stöder mp4 ännu. Sen så kunde man se i google earth "live" vart man flyger samtidigt som filmen spelas upp. Det tycker jag är riktigt häftigt.


Jag hitta info på nätet att det kommer ett program till iPhone till EzOSD:n, som heter iTelemetry, där man kan se live på iphonen vart planet är när man flyger (använder audio in). Så nu få det nog bli att köpa en iPhone när de kommer, det börjart bli dags nu, min gamla nokia telefon har vissa knappar börjat lägga av på, det är lite jobbigt... Här är en länk till ett videoklipp på det...http://vimeo.com/5409294

När jag kom hem från flygningen så tog jag lite kort på åskan. Det slog ner i en transformatorstation och det blev en blå ljusbåge i en halvminut efter om den !!!


Multiblixt


Det är här jag tror det slår ner i transformatorstationen, den ligger uppe i skogen ca 3km från mig.
Det blev en jävla smäll, sen måste det blivit någon ljusbåge för det lös om den i en halvminut efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback