Fiske i Kalvsjön

2009-07-23



Jag och Andy va och fiskade i Kalvsjön. Vädret va inte det bästa, regn, blåst och åska. Fast några stunders uppehåll var det också. Vi flugfiskade mäst, men tog även några kast med spinn.



Nästan direkt när vi började fiska fick jag en liten regnbåge på nymf. Det är skoj att få fisk på flugspö. Sen så nappade det dåligt, hade ett hugg till på fluga bara.



När kvällen närmade sig så stod jag på ett ställe och växlade fram och tillbaka mellan fluga och spinn. Tillslut fick jag ett hugg som resulterade i en regnbåge på 1,6 kg, den högg på en spinnare. Den fisken behöll jag.

resultat: jag fick 2 st regnbåge, Andy lyckades inte denna gång




Kommentarer
Postat av: anna

vad fin du va på bilden med fisken.. <3



puss

2009-07-25 @ 15:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback