Första FPV flygningen

2009-05-02



I dag flög jag FPV (first person view) för första gången med min Easy Star. Grejerna jag beställde kom i torsdags, men jag har inte hunnit med att prova på förens i dag. Håller på att byta massa delar på bilen, vilket tar en hel del tid.



Sånna här  videoglasögon har jag skaffat. Sen så har jag ju en liten kamera och sändare i planet och på marken sitter jag med en mottagare och dessa glasögon. Det va jätte häftigt att "följa med" i planet och flyga runt i det blå. Tyvärr så spelade jag inte in flygturen, få ta och släpa med mig laptoppen nästa gång. Sen får det nog bli att skaffa en sandisk v-mate, en liten micro videoaparat som spelar in på minneskort.




Här är kameran på planet, den har pan och tilt så man kan kolla runt, man kan till och med köpa en sensor och sätta på videoglasögonen, då rör sig kameran när man rör huvudet. Jag kör dock kameran med vänsterspaken. Nu så kör jag kameran höger och vänster med vänsterspaken och upp och ner med en landningshjulknapp (trottlen ligger ju på vänsterspaken också), fast sen ska jag styra hela kameran med vänsterspaken, ska också kunna gå att köra servorna minst 180 grader sen. Det är ett project jag skriver om senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback