FPV med "pinnacle video transfer"

2009-05-30



I dag flög jag för första gången med min nya inspelningsapparat, en "pinnacle video transfer" som spelar in video direkt till ett usb minne. Jag har även stoppat in en mikrofon i planet så man kan få ljud i från det. Det blir lite störningar i videon nu när man har fullgas på motorn, det synns i filmklippet. Jag får nog bygga ett filter för att ta bort störningarna. När jag hade landat och demostrerade hur jag kontrollerar planet så gick kablen till kameran sönder, tur att inte det hände i luften, kan ju vara lite svårt att navigera med enbart ljud. Jag få byta kabel och motera den på något annat sätt så den inte kan gå sönder.

Kommentarer
Postat av: Björn

Hej!

nu har jag också köpt en pinnacle video transfer grej, tänkte bara höra hur du har löst ström försörjningen?



/Björn

2009-06-25 @ 17:08:52
URL: http://thezooowner.blogspot.com
Postat av: Peter

Jag använder ett litet 12 blybatteri att driva mottagare och inspelaren med... Först så byggde jag en egen strömförsörjning med en 1,5 A spänningsregulator, men den höll bara några minuter sen brann den upp... Jag mätte hur mycket inspelaren drog och det va 2A INTE 1,5A som det står på den... Tillslut hitta jag en gammal bil handdatorladdare (5v/2A) i en låda så det är den jag använder nu.. kolla på expansys . se finns massa billiga där.. https://www.expansys.se/p.aspx?i=162971 <-- denna kanske skulle funka

2009-06-25 @ 19:55:17
URL: http://peterl.blogg.se/
Postat av: Björn

tackar för tipset!



jag tog en 5v mottagar ack att driva den med. verkar funka men jag vet inte hur länge den orkar driva den innan batterierna tar slut?

är väldigt dålig på el.



2009-06-29 @ 08:22:23
Postat av: Peter

Videotransferen drar ju ca 2A och säg att du har ett batteri på tex 5v 2300mAh att driva den.. 2300mAh är ju samma som 2,3Ah dvs det går att ta ut 2,3A i en timme innan batteriet är slut. Då är det bara att ta 2,3/2 = 1,15 (batteri Ah / förbrukning A = timmar), I detta exemplet 1,15 timmar vilket är 69 min...

2009-06-29 @ 13:54:15
URL: http://peterl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback