Ny pic-programmerare

2009-11-12

 

I dag kom ett paket på posten, med en ny pic programmerare. Vad får man då för under 200 kr (inkl frakt). Jo en PicKit 2 clon från Malasia. Följde även med en jättefin programmerings sockel. :-) Nu är det usb som gäller, jää.

(köpte den av säljaren piccircuit på ebay)

 

Innan har jag kört med en Vellman k8048 som kopplats till comport. Fast har haft lite bekymmer med den när jag programmerar 12F629/12F675 kretsar, beroende på koden man tankar ner i dem så har det ibland inte gått att programmera dem mer än en gång :-(. Det verkar som om k8048 inte följer standarden riktigt så pic:arna ville inte sättas i programmeringsläge om ett visst ben användes i koden.

Det första jag hade tänkt göra nu är att se i fall jag kan få min "pinnacle video transfer" att börja spela in direkt igen i fall den stoppar inspelningen...


Sen så blir det nog att köpa en video mottagare till och bygga diversity system, hade tänkt köpa en mottagare denna månaden fast det blev vinterdäck till bilen i stället :-(

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback