Testar autopiloten på segelbåten

2009-09-19

Har varit ute och seglat i dag. Har monterat autopiloten och testat hur den funkade med båten. Det funkade jättebra, nu kan jag va ute och segla själv, Innan va det jättesvårt att segla själv, att båda hålla koll på rodret samtidigt som man drog och slet i snörena till seglen. Autopiloten jag köpt är en raymarine st2000+, det är modellen större än den jag hade i träbåten, i träbåten hade jag en raymarine st1000+.

Jag håller på att bygga en ny rorkult till båten, den gamla ser ful och sliten ut, samt den har massa hål borrade i sig som någon gång i tidien varit till något men nu bara ser fula ut. Den nya bygger jag i ek.

 

 

Har även grejat med min "nya" båtkärra, Emil hjälpte mig att lyfta upp vaggan på den, nu ska den bara fästas på nått sätt, sen så skulle jag behöva sätta in slang i ett av däcken, traktor däck desutom, undra hur man lyckas med det. I fall det kanske går köra utan luft, kommer ju bara flyttas en 50 meter, två gånger om året. Väl på plats stöttar man ju upp den..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback