Lackat, epoxyat och lite småfix

2008-04-28

image88

Då har man varit ute på en shoppingrunda och inhandlat lite mer saker till båten. Visst blir man glad när man ser att de har höjt priset på Owatrolen från 250 kr burken till 300 kr burken, fy fan. Köpte tre burkar, en burk D1 (olja) och två burkar D2 (lack), det blev 900 spänn !!!! Jag kanske måste köpa mer, det kanske inte räcker. Sen så har jag också köpt ett nytt batteri för det gamla va kasst, det gick loss på 600 spänn. Sen lite laminatepoxy 100kr, en burk hammarlack 100 kr.  Innan det så har jag ju handlat en burk rödfärg, 300 kr, en burk vit färg 100 kr. Pressäning till båthuset, ca 400 kr. Det är inte billigt med träbåt om man vill hålla den i fint skick.

Det jag gjort i dag är att jag har lackat skrovet på båten två gånger, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Jag har även lackat en liten bit av däcket med epoxy, för det har kommit in vatten där när det regnat och sen så har det kommit in vatten under lacken och förstört den på det stället. Jag har målat rodret med hammarlack, passade även på att måla lite på bilens bagageluckan, där det börjat komma lite rost i ena kanten. Hammarlack is the shit. Sen så har jag fäst kablen till ekolodsgivaren, ordentligt dessutom, vill inte ha in den i proppellern :-)


Kommentarer
Postat av: Emil

Du skulle ju måla en pirat flagga på rodret

2008-04-29 @ 20:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback