Vårrustning av båten börjad

2008-04-08

image82


Emil har hjälp mig att göra båthuset lite stadigare samt klätt det med presenning. Nu håller det nog både för lite starkare vindar och lite snö om det skulle bli så. I dag har jag skrapat bort lös bottenfärg på båten. Jag har också tagit bort en gammal ekolodsgivare. Samt skruvat loss givaren till mitt nya ekolod för att flytta på den lite. Innan satt den på rodret ovanför propellern, nu ska den sitta under rodret längst ner på båten. Att jag satte den på rodret var för att jag inte skulle behöva ta upp båten i sommras. Det blev lite brus på ekolodet när man körde lite snabbare eftersom givaren då satt precis ovanför propellern. Jag måste ha den nya givaren på ett ställe så den kommer åt att se åt både höger och vänster då det är sidescanner. Nu längtar man till värmen och vätterns rödingar.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Man blir allt lite sugen på en båt i Vättern och dra lite röding och lax... Sjysst båthus!! Lycka till med målningen. Jag ska också måla om min till sommarn tänkte jag. Allmän upprustning skall det bli!

2008-04-10 @ 08:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback