Mer arbete på min Maxi 77a

Har servat motorn, bytt olja och växelhusolja smörjt osv. Va lite bökig att få igång (kinamotor), men efter lite justeringar på förgasaren så gick det, nu verkar den gå fint. Det visar sig när jag kommer ut med båten sen..
Har byggt klart bakre stuvfacks träinredning, och installerat bensintank (nu sitter den även med spännband) den kommer ingen vart nu.
Har skaffat led-topplanterna till masten (ankarljus) och dragit kabel i masten.
Har sågat till en ny "peke"
Som jag betsat med teak bets och fernissat. Blev riktigt snyggt, kommer köra denna metoden på vanlig björkplywood när jag tillverkar nya ramar runt fönsterna inne i båten.
Har sågat till en ny gaderobsvägg i teakplywood, tycker inte den andra va snygg med massa hål i. Få se om jag byter väggen på vänster sida också, en del fula skruvhål i den, ska plugga och slipa och se hur det blir.
Den passade ju perfekt. Har testat olika behandlingar på småbitar och kommit fram till att jag gillar fernissa bäst. Allt trä i båten kommer skruvas ner slipas och fernissas. Har tänkt byta all "tapet" i båten också. Har även tagit bort kylskopet, vill inte ha det i "toalett" utrymmet, har tänkt bygga in det i pentryn i stället.
Har även fräshat upp trädetaljerna i sittbrunnen, listerna runt luckan och fotstegen är av trä. Jag börja med att slipa trärent.
Och sen på med fernissa, första lagret utspätt med lacknafta. Sen flera lager vanlig fernissa.

Kommentarer
Postat av: maria

har du måtten på träbotten i akter stuvfack skulle jag bli väldigt glad



maxi77-ägare

2010-11-09 @ 11:15:51
Postat av: Anonym

Hejsan, jag har inte måtten på träbotten i stuvfacket, jag tog kartongbitar och mallade upp med innan. Jag kan mäta lite till våren sen så kan jag se vad måtten är.

2011-02-21 @ 23:12:16
URL: http://peterl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback